Stabilita kolen a kotníků

Dynamika

Mobilita hrudníku

Mobilita kyčlí

Týden v kanclu

Po porodu a cviky na diastázu

3. trimestr těhotenství

2. trimestr těhotenství

1. trimestr těhotenství

Příprava na těhotenství

Nedaří se Vám otěhotnět? Jste zdravá vy i Váš partner a přesto to stále nejde? Možná je problém v tzv. funkční sterilitě. To znamená, že vaše pánevní dno je v nepohodě a vy jen potřebujete harmonizovat Váš pohybový aparát.

Cest a metod, jak toho docílit, je celá řada. Já se zaměřím na fyzioterapeutické metody. I tady je mnoho přístupů, ze kterých můžeme vybírat. Nejdůležitější je ale zvolit individuální přístup ke každé klientce.

Ve své praxi nejvíce využívám Metodu Ludmily Mojžíšové, kterou propojuji s dalšími technikami a metodami vždy podle stavu pacientky.

Jak funguje Metoda Ludmily Mojžíšové?

číst dále

Terapie funkční ženské sterility je založena na reflexním ovlivnění nervosvalového aparátu pánevního dna a k tomu využívá pohybovou terapii bederní páteře, křížové kosti, kostrče, pánve a svalů, které mají vliv na jejich vzájemnou polohu. K ovlivnění regulace ženského pohlavního ústrojí dochází pomocí vegetativního nervového systému, zejména díky parasympatiku, v přímé závislosti na situaci pánevního dna.

Při první návštěvě je důležité vyšetření pohybového aparátu, které nám dá celkový obraz jeho stavu, ozřejmí blokády páteře, svalové spasmy, zkrácené a oslabené svaly.

A pak už přecházíme k samotnému cvičení, které se pacientky musí naučit a pak hlavně aktivně samy každý den cvičit.

Při dalších návštěvách vždy zkontrolujeme provádění jednotlivých cviků a také stav svalových spasmů, blokád atd. Zhruba po 6 až 8 týdnech se provádí mobilizace kostrče, páteře a žeber vždy individuálně.

Mezi další terapeutické metody, které v léčbě používáme, patří např. Vojtova metoda, DNS dle P. Koláře, ACT dle I. Špringrové, Brunkow terapie a jiné. Využíváme i kinesiotaping, Balance taping a cross taping. Vy samy můžete zkusit i hormonální jógu.

Cviky, které se naučíte v rámci terapie, se pak dají uplatnit i v průběhu těhotenství jako prevence různých těhotenských bolestí pohybového aparátu a pomohou Vám i při samotném porodu.

Pánev v neutrálním postavení a brániční dýchání

Lopatky, mobilita hrudníku, korigovaný stoj a hýždě

Týden s overballem

Druhý týden s pilátes válcem

Týden s pilátes válcem

Druhý týden s míčem

Týden s therabendem

Cvičení v páru

Týden s míčem

Cviky co všichno známe, ale…?

Týden s břichem

Týden na zadek

Týden s protažením

Posílení všech partií

Záda

V minulém videu jsme se zaměřily na protažení a uvolnění krční páteře. Dnes budeme pokračovat a ukážeme vám jednoduché cviky na hrudní a bederní páteř.

Sedavé zaměstnání, časté řízení auta a nedostatek pohybu mají vliv na celá naše záda. Mění se způsob dýchání, přetěžují se svaly v oblasti zad, ochabují břišní svaly. Ale i když si po dlouhém sezení půjdete zaběhat, zahrát třeba tenis, golf a podobně, vyjedete na kolo, tak je důležité tělo na pohyb připravit a po pohybové aktivitě zase uvolnit a protáhnout.

Tak tady je pár základních cviků: dýchání s aktivací bránice, mobilizační cvičení na hrudní páteř a SI klouby, protažení a uvolnění bederní páteře.

Krční páteř

Bolesti krční páteře jsou častým důvodem k návštěvě fyzioterapeuta. Obzvlášť nyní se nám v ordinaci množí případy bolesti krční páteře a s tím související bolesti hlavy, bolesti mezi lopatkama, brnění či mravenčení rukou, bolest loktů a podobně. To vše může souviset právě s problémy v oblasti krční páteře.

A proč nyní? Mnoho lidí dnes pracuje z domova, sedí u počítačů, ale nemá vhodné a ergonomicky správné pracovní prostředí. Pracují s notebookem na sedačce, u kuchyňského stolu a podobně.

Proto jsme pro vás připravily toto pár jednoduchých cviků na uvolnění krční páteře, protažení svalů v oblasti krku a také automobilizační cvik na CTh přechod.

Stačí jen otevřít odkaz a můžete si zacvičit.

Bolesti krční páteře jsou častým důvodem k návštěvě fyzioterapeuta. Obzvlášť nyní se nám v ordinaci množí případy bolesti krční páteře a s tím související bolesti hlavy, bolesti mezi lopatkama, brnění či mravenčení rukou, bolest loktů a podobně. To vše může souviset právě s problémy v oblasti krční páteře.

A proč nyní? Mnoho lidí dnes pracuje z domova, sedí u počítačů, ale nemá vhodné a ergonomicky správné pracovní prostředí. Pracují s notebookem na sedačce, u kuchyňského stolu a podobně.

Proto jsme pro vás připravily toto pár jednoduchých cviků na uvolnění krční páteře, protažení svalů v oblasti krku a také automobilizační cvik na CTh přechod.

Stačí jen otevřít odkaz a můžete si zacvičit.

…něco se chystá…

Náš příběh

Jak jsme se poznaly? Anču od malička bavilo tančit, už jako náctiletá se dostala na velmi slušnou úroveň a začala ke střední škole navštěvovat také taneční konzervatoř. Jenže přetěžované tělo potřebovalo brzy péči fyzioterapeuta, a tak se přes společného známého dostala s bolavými zády a kolenem pod ruce Silvě. Od prvního setkání si i přes věkový rozdíl sedly a společná sezení tak brzy probíhala v přátelském duchu. Zásadní moment pak přišel v roce 2014, kdy si Anča při jednom z tanečních vystoupení zlomila kostrč, takže po pobytu v nemocnici bylo potřeba rehabilitovat. Silva v tu chvíli přesvědčila Anču, ať si nenechává zlomeninu chirurgicky odstranit, neboť to může způsobovat potíže v dalším životě a vzala si jí opět do své péče. Půl roku po zranění se vídaly každý týden a společně pracovaly na tom, aby se Anča mohla vrátit do normálního života, i když už bez vrcholového tance. Časté návštěvy ještě více prohloubily vzájemné přátelství a Anči zvídavost o fyzioterapeutické metody způsobila zájem o možnost studia v tomto oboru. Po maturitě absolvovala úspěšně přijímací zkoušky na vysokou školu se zaměřením na fyzioterapii a z debat pacientky s terapeutkou se postupně stávaly debaty kolegyň. Společně pak vybíraly téma pro bakalářskou práci, která se točila právě kolem potíží se zraněnou kostrčí a pánevním dnem. Po dobu jejího studia byla Silva na mateřské dovolené a obě v té době začaly přemýšlet, co bude dál. Vznikl nápad společné praxe, který se podařil uskutečnit krátce po úspěšném zakončení školy v roce 2020. Silva si svou žákyni vychovává k obrazu svému postupně bez nátlaku už asi 8 let a nyní mohou pomáhat lidem společně ve Fyzio For Sure.