Záda

V minulém videu jsme se zaměřily na protažení a uvolnění krční páteře. Dnes budeme pokračovat a ukážeme vám jednoduché cviky na hrudní a bederní páteř.

Sedavé zaměstnání, časté řízení auta a nedostatek pohybu mají vliv na celá naše záda. Mění se způsob dýchání, přetěžují se svaly v oblasti zad, ochabují břišní svaly. Ale i když si po dlouhém sezení půjdete zaběhat, zahrát třeba tenis, golf a podobně, vyjedete na kolo, tak je důležité tělo na pohyb připravit a po pohybové aktivitě zase uvolnit a protáhnout.

Tak tady je pár základních cviků: dýchání s aktivací bránice, mobilizační cvičení na hrudní páteř a SI klouby, protažení a uvolnění bederní páteře.

Náš příběh

 

Jak jsme se poznaly? Anču od malička bavilo tančit, už jako náctiletá se dostala na velmi slušnou úroveň a začala ke střední škole navštěvovat také taneční konzervatoř. Jenže přetěžované tělo potřebovalo brzy péči fyzioterapeuta, a tak se přes společného známého dostala s bolavými zády a kolenem pod ruce Silvě. Od prvního setkání si i přes věkový rozdíl sedly a společná sezení tak brzy probíhala v přátelském duchu. Zásadní moment pak přišel v roce 2014, kdy si Anča při jednom z tanečních vystoupení zlomila kostrč, takže po pobytu v nemocnici bylo potřeba rehabilitovat. Silva v tu chvíli přesvědčila Anču, ať si nenechává zlomeninu chirurgicky odstranit, neboť to může způsobovat potíže v dalším životě a vzala si jí opět do své péče. Půl roku po zranění se vídaly každý týden a společně pracovaly na tom, aby se Anča mohla vrátit do normálního života, i když už bez vrcholového tance. Časté návštěvy ještě více prohloubily vzájemné přátelství a Anči zvídavost o fyzioterapeutické metody způsobila zájem o možnost studia v tomto oboru. Po maturitě absolvovala úspěšně přijímací zkoušky na vysokou školu se zaměřením na fyzioterapii a z debat pacientky s terapeutkou se postupně stávaly debaty kolegyň. Společně pak vybíraly téma pro bakalářskou práci, která se točila právě kolem potíží se zraněnou kostrčí a pánevním dnem. Po dobu jejího studia byla Silva na mateřské dovolené a obě v té době začaly přemýšlet, co bude dál. Vznikl nápad společné praxe, který se podařil uskutečnit krátce po úspěšném zakončení školy v roce 2020. Silva si svou žákyni vychovává k obrazu svému postupně bez nátlaku už asi 8 let a nyní mohou pomáhat lidem společně ve Fyzio For Sure.

Krční páteř

Bolesti krční páteře jsou častým důvodem k návštěvě fyzioterapeuta. Obzvlášť nyní se nám v ordinaci množí případy bolesti krční páteře a s tím související bolesti hlavy, bolesti mezi lopatkama, brnění či mravenčení rukou, bolest loktů a podobně. To vše může souviset právě s problémy v oblasti krční páteře.

A proč nyní? Mnoho lidí dnes pracuje z domova, sedí u počítačů, ale nemá vhodné a ergonomicky správné pracovní prostředí. Pracují s notebookem na sedačce, u kuchyňského stolu a podobně.

Proto jsme pro vás připravily toto pár jednoduchých cviků na uvolnění krční páteře, protažení svalů v oblasti krku a také automobilizační cvik na CTh přechod.

Stačí jen otevřít odkaz a můžete si zacvičit.

Bolesti krční páteře jsou častým důvodem k návštěvě fyzioterapeuta. Obzvlášť nyní se nám v ordinaci množí případy bolesti krční páteře a s tím související bolesti hlavy, bolesti mezi lopatkama, brnění či mravenčení rukou, bolest loktů a podobně. To vše může souviset právě s problémy v oblasti krční páteře.

A proč nyní? Mnoho lidí dnes pracuje z domova, sedí u počítačů, ale nemá vhodné a ergonomicky správné pracovní prostředí. Pracují s notebookem na sedačce, u kuchyňského stolu a podobně.

Proto jsme pro vás připravily toto pár jednoduchých cviků na uvolnění krční páteře, protažení svalů v oblasti krku a také automobilizační cvik na CTh přechod.

Stačí jen otevřít odkaz a můžete si zacvičit.

…něco se chystá…